.
ABOUT US BUYING SELLING CALENDAR RESULTS CONTACT US .
Ο ΟΙΚΟΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ .




 
CURRENT AUCTION PUBLICATIONS SUBSCRIPTIONS PLACE BID ANNOUNCEMENTS LINKS .
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ .

 

 
   

Νίκος Κεσσανλής (1930 - 2004)

   
 

Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1950 - 1955) με το Γιάννη Μόραλη και παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός κοντά στο Γιάννη Σπυρόπουλο και το Νίκο Νικολάου. Το 1952 πήρε μέρος στην Πανελλήνιο με τρία έργα. Συνέχισε τις σπουδές του στη Ρώμη, στη Σχολή Συντήρησης Έργων Τέχνης, και δούλεψε ως συντηρητής στις εργασίες αποκατάστασης των τοιχογραφιών στο ναό των Eremitani στην Πάντοβα. Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση το 1957 στην γκαλερί "Obelisco" της Ρώμης, τον κατάλογο της οποίας προλόγισε ο τεχνοκριτικός Giulio Carlo Argan, ενώ το 1958 εξέθεσε στην Μπιενάλε της Βενετίας το πρώτο του "άμορφο" έργο. Στην Ιταλία δημιούργησε την Ομάδα Σίγμα μαζί με τους Γιάννη Γαϊτη, Δημήτρη Κοντό, Βλάση Κανιάρη και Κώστα Τσόκλη. Το 1959 τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο Amedeo Modigliani στο Λιβόρνο και αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στο Παρίσι, όπου και συνδέθηκε φιλικά με τον Pierre Restany. Το 1961 κέρδισε το ευρωπαϊκό βραβείο Premio Lissone και τιμητικό έπαινο στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο. Το ίδιο έτος παρουσίασε τις "Χειρονομίες" στην γκαλερί "J" και το 1962, χρονιά και της πρώτης του παρισινής ατομικής έκθεσης, τους "Τοίχους" σε ομαδική έκθεση ελλήνων καλλιτεχνών στο Παρίσι, ενώ παράλληλα συνέχιζε να εκθέτει και στην Ιταλία. Το 1964 έλαβε μέρος με την πρώτη του "Λευκή Χειρονομία" στο Mercato d' Arte της Φλωρεντίας, ενώ σεντόνια θα παρουσιάσει και σε ατομική του έκθεση στη Ρώμη αλλά και στο Θέατρο La Fenice της Βενετίας, στο πλαίσιο της Μπιενάλε. Ταυτόχρονα πειραματίζεται με τη φωτογραφία και το 1965 παρουσιάζει στο Βερολίνο, το Παρίσι και τη Ρώμη τις "Φαντασμαγορίες της ταυτότητας". Την ίδια εποχή σχηματίζεται η ομάδα της mec art από καλλιτέχνες όπως οι Di Bello, Bertini, Rotella, Mariani, Beguier, Jacquet υπό την εποπτεία του Restany. Το 1966 δημιουργεί τις "Αναμορφώσεις" με τη χρήση επιδιασκόπιου και χρώματος και θα ακολουθήσουν οι "Μεταδομές". Το 1978 μετέχει στην έκθεση των Νέων Ρεαλιστών στη γκαλερί "Ζουμπουλάκη". Το 1981 εκλέγεται καθηγητής στην ΑΣΚΤ και εγκαθίσταται οριστικά στην Αθήνα στις αρχές του επόμενου χρόνου. Διετέλεσε επίσης πρύτανης της Σχολής έως το 1996. Το 1987 παρουσίασε τη σειρά με τις "Λεύκες" στην Πινακοθήκη Πιερίδη, και το 1988 εκπροσώπησε μαζί με το Βλάση Κανιάρη την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας και πήρε μέρος στην Ολυμπιάδα Τεχνών της Σεούλ. Το 1996 παρουσίασε τα "Τσιμέντα" και για πρώτη φορά στην Ελλάδα ολοκληρωμένες τις "Χειρονομίες" στην γκαλερί "ΑΔ". 

Καλλιτέχνης ανήσυχος, που δεν παύει να πειραματίζεται με τεχνικές και μεθόδους, κατόρθωσε να υπερβεί τα παραδοσιακά ζωγραφικά μέσα και να βρίσκεται στο προσκήνιο της πρωτοπορίας καθ' όλη την πορεία του, από το informel και τη mec art έως τα φωτομηχανικά του έργα σε ευαισθητοποιημένο πανί ή τσιμέντο.

www.nationalgallery.gr

   
   
Nikos Kessanlis (1930 - 2004)
   
 

He studied painting at the School of Fine Arts (1950-1955) under Yannis Moralis and at the same time worked as an assistant to Jannis Spyropoulos and Nikos Nikolaou. In 1952 he took part in the Panhellenio, exhibiting three works. He continued his studies in Rome at the School for the Preservation of Works of Art and worked as a preservationist on the works for the restoration of the wall paintings in the church of the Eremitani in Padua. He presented his first solo show in 1957 at the Obelisco gallery in Rome, the catalogue of which had a preface by the art critic Guilio Carlo Argan while in 1958 he exhibited his first informel work at the Venice Biennale. In Italy he created the Gruppo Sigma along with Yannis Gaitis, Dimitris Kontos, Vlassis Caniaris and Kostas Tsoclis. In 1959 he was awarded the first Amedeo Modigliani Prize in Livorno and decided to settle permanently in Paris where he had cordial relations with Pierre Restany. In 1961 he won the Premio Lissone European Prize and honorable mention at the Sao Paolo Biennale. The same year he presented Gestures at the J gallery and in 1962, the year of his first solo show in Paris, Walls in a group exhibition of Greek artists in Paris while at the same time continuing to exhibit in Italy. In 1964 he took part, with his first White Gesture, in the Mercato d'Arte in Florence, while he would also present works made of sheets in his first solo show in Rome as well as the La Fenice Theater in Venice, in the context of the Biennale. At the same time he was experimenting with photography and in 1965 presented in Berlin, Paris, and Rome the Phantasmagorias of Identity. During that same period he formed the Mec Art Group made up of artists such as Di Bello, Bertini, Rotella, Mariani, Beguier and Jacquet under the supervision of Restany. In 1966 he created Reformations with the use of an epidiascope and color and this was followed by Meta-Structures. In 1978 he took part in an exhibition of the New Realists at the Zoumboulaki gallery. In 1981 he was elected professor at the Athens School of Fine Arts and settled permanently in Athens at the beginning of the following year. He also served as Rector of the School until 1996. In 1987 he presented a series of his Poplars at the Pieridis Gallery while in 1988 he represented Greece, along with Vlassis Caniaris, at the Venice Biennale and took part in the Olympiad of Art in Seoul. In 1996 he presented Cements and for the first time in Greece the complete Gestures series at the gallery AD.

A restless artist, who never stops experimenting with techniques and methods, he has managed to transcend traditional painting materials and has found himself on the forestage of the avant garde throughout his career, moving from informel to mec art and then on to his photomechanical works done on sensitized cloth or cement.

www.nationalgallery.gr

   
   
 
   
   
   
   
 

Psatharis Auctions      All rights reserved

visitors...:::

.